Lumea afacerilor online este foarte activă și evoluează rapid iar pentru a avea succes trebuie să fii conectat în permanență cu clienții. Nu este suficient să-ți faci un site și să pui câteva produse la vânzare. Într-o afacere online trebuie să abordezi anumite tehnici pentru a obține vizitatori, clienți, să-i faci pe aceștia să aibă încredere în site-ul tau, să revina și să te recomande și altor persoane. Iată șase lucruri esențiale pe care trebuie să le știi dacă începi o afacere.
1. Identifică și stabilește nișa pe care activezi
Când utilizatorii intră pe site-ul tău ai la dispoziție aproximativ 10 secunde pentru a le arăta ceea ce vinzi și cum produsele sau serviciile tale le pot îmbunătății viața. Asigură-te că mesajul pe care îl transmiți este consistent pe toate canalele: site-ul web, blogul și social media. Mesajul trebuie să fie clar și concis. Multe firme au dificultăți în a găsi metode de a se evidenția pe piață. Indiferent de ce vinzi trebuie să găsești o modalitate de a te diferenția de ceilalți – este esențial pentru a avea succes online.
2. Folosește-te de tehnologie pentru a maximiza succesul
Ideea de a stăpâni tehnologia îți poate da mari bătăi de cap dar nu trebuie să fie mereu așa. Trebuie să știi că este un factor esențial pentru a avea suces în afaceri și îți poate eficentiza munca. Aceasta îți permite să consolidezi diverse sarcini și astfel te poți concentra pe producție care este mult mai importantă.
3. Cunoaște-ți concurența
Orice afacere de succes își cunoaste concurenții și se familiarizează cu atuurile și slăbiciuniile lor. Cu cât știi mai multe despre ei, cu atât e mai bine pentru afacere ta. Documentează-te ce vând, care sunt preturile, adresele de web și reputația lor. Trebuie să știi cu cine concurezi astfel încât, să gândești noi modalități prin care să îți atragi proprii clienții.
Acest lucru este întotdeauna important în afaceri, cu atât mai mult în online unde competiția este acerba. Află ce face concurența ta, pe ce canalele se promovează și asigură-te că ești si tu prezent acolo. Asigură-te că folosești cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta.
4. Concentrează-te pe construirea unei reputații a produselor/ serviciilor tale
Majoritatea antreprenorilor sunt familiarizați cu conceptul de construire a unei reputații online. O greșeală îți poate distruge brandul, deci fi foarte atent pentru că opiniile fiecărui client contează atunci când se referă la serviciile sau produsele tale. Există câteva moduri în care poți deveni un lider online în industria în care activezi:
- publică conținut excelent și distribuie-l prin postările de pe blog. Motoarele de căutare iubesc blogurile. Pe blog poți să oferi publicului răspunsuri la întrebările obișnuite și să-ți dezvolți o relație cu acesta. Nu face greșeala de a folosi blogul pentru a-ți promova afacerea. În schimb, utilizează-l ca pe un loc unde poți oferii cititorilor soluții tangibile la problemele relevante.
- configurează-ți notificarea Google Alerts pentru brandul tău astfel încât să poți verifica și ceea ce spun oamenii online despre produsele/serviciile tale. Acest lucru îți permite să comentezi orice recenzie negativă și să rezolvi eventualele plângeri.
- elaborează un set de linii directoare pentru social media, astfel încât cei care postează despre afacerea ta să știe cum să reacționeze. Astfel poți gestiona în mod eficace și profesionist reclamațiile clienților, ești proactiv, arăți că îți pasă și îi rezolvi și problemele cliențiilor care te critică.
5. Ține-ți cuvântul
După ce ai lansat site-ul trebuie să te asiguri că produsele sunt livrate la data la care ai promis. Îndeplinește-ți promisiunile și clienții vor vedea că îi respecți. Ei vor să simtă că îți pasă de fericirea lor. Dacă nu îți respecți promisiuniile vor alege să cumpere de la competiție. Unul dintre lucrurile legate de păstrarea promisiunilor este să te asiguri că promiți doar ceea ce ști că este fezabil și poți îndeplinii. Dacă afacerea ta arată că este capabilă să păstreze promisiunile clienților se va evidenția față de concurență, va atrage și păstra mai mulți clienți simultan.
6. Fii perseverent
Cei care își dechid o afacere online cred că vor avea succes peste nopate dar ase înșală. Perseverența este o trăsătură pe care trebuie să o ai în lumea afacerilor. Implementează strategii pentru dezvoltare și asigură-te că planurile de execuție sunt bine definite.
Fii răbdător, consecvenț și perseverent – aceste trăsături vor fi răsplătite în timp. Rămâi axat atât pe obiectivele pe termen scurt, cât și pe cele pe termen lung.Trebuie să ai în vedere că majoritatea afacerilor au nevoie de cel puțin trei ani înainte de a obține un profit. De asemenea, este foarte important să știi că în comerțul electronic sunt foarte multe resurse și instrumente gratuite care te ajută să-ți dezvolți afacerea. Trebuie doar să le folosești.
Sursa startupcafe.ro